Sprite acı gerçekler, gerçek olabilir ama bana göre değil!

Bu aralar ortalarda sprite - acı gerçekler kampanyasının bir videosu dolaşıyor. Ben reklamcılık öğrencisi olduğum için, videoyu yaklaşık 2-3ay önce izlemiştim. Ama izlerken videoya ve kampanyaya reklamcı gözüyle baktığım için hiç art niyetli düşünmemiş. Adamlar işini yapmış, ellerine zihinlerine sağlık deyip geçmiştim ama bu video öyle bir hale geldi ki, neredeyse facebook'ta listemdeki tüm bayan arkadaşlar tarafından paylaşıldı. Bütün erkekler abaza (!) (bu kelimeyi hiç sevmem) ve sapık ilan edildi. Linç girişimlerine başvuruldu. Sanki video tek taraflıymış gibi. Videoda ki tüm bayanlar rahibe kılığında, erkekler ise sanki tecavüzcü çoşkun :) Bırakın anam babam bu ayakları.

Videonun ilk sahnesinde bir kız bir erkeğin kucağına oturuyor. Böyle bir zihniyet var mı? Eğer varsa burda kız saf, erkek art niyetli mi? O çocuk o kızın anasının oğlumu babasının oğlumu, farzedelim kardeşi bile olsa, böyle bir zihniyet yok.Böyle samimi durumların sonucunu biz üniversitelerde görüyoruz, liselerde gördük zaten. Esefle kınıyorum. Hani bir tabir var, kanka ayağı ... ayağı, bacı kardeş ayağı ... ayağı diye. Eğer öz kardeş değil, ve eğer aranızda nikah düşüyorsa geçmiş olsun güzelim diyorum ben size. Zaten bizim okullarda gördüğümüz birçok olayı, birçoğunun anası babası görse, bu ülke nufusunda ciddi bir azalma olur :) Ama bu video için konuşursak her şey karşılıklı. Siz normalde sadece erkekler mi, kızlar için farklı düşünceler kuruyor sanıyorsunuz, sadece erkekler mi kızlara laf atıyor sanıyorsanız, sadece erkekler mi bayanları taciz ediyor, sadece 2-3 erkek bir araya geldiğinde mi karığkız muhabbeti yapıyor, sadece erkekelr mi kızların peşinden koşuyor sanıyorsunuz? Eğer böyle düşünüyorsanız, gerçekten safsınız. Bunların tam tersi bayanlar içinde geçerli.Ben kendi adıma konuşabilirim, şimdiye kadar tanıştığım, 2 rekat muhabbet ettiğim birçok bayan arkadaşın yarısı bana abi demiştir, yarısı aşık olmuştur. Çok iddaalı bir cümle değil mi ama gerçek :) Ben bana abi diyenlere, kardeşim dediğim kimseye bir daha başka gözle bakmadım ki, bir deyimimiz vardır, (abi=ağabey) ağa'sı gider bey'i kalır diye. Hamdolsun ki evde de kız kardeşim olduğu için abi olarak büyüdüm ve bana abi diyen herkese o gözle bakmayı bilebildim. İşin bir de diğer boyutu var, bana aşık olan arkadaşlar, kişiliğimize, tavır ve davranışlarımıza, oturuşumuza kalkışımıza, konuşmalarımıza, hepsine gerçekten çok ama çok teşekkür ederim. Bana açılan herkese de teşekkür ettim hep, beni kendilerine layık gördükleri için ama hepsini geri çevirdim. Bu ülke içinde hala temiz çocuklarda var, üniversitedeki , veya dışardaki çevremde birçok erkek arkadaşım, kız peşinde koymaktan bitap düşerken, ben kaçtıkca onlar benim peşimden gelmeye devam ettiler. Burada da ben şeytanın parmağı olduğunu düşünüyorum. Ben her gece dua ederim, ve bu duamın bir bölümünde; ' Allah'ım beni nefsimle başbasa bırakma ve kadınla imtehan etme' diye bir cümle kurarım. Bu dönem için büyük cesaret bu cümleyi kurabilmek. Tabi buradan benim de rahip olduğumu düşünmeyin, ben de sevdim, hem de çok sevdim, onun için de çok ama çok dua ettim ama her şey bir nasip kısmet olayı, eğer nasibinizde varsa o kısmetiniz er ya da geç gelip sizi bulur ama nasibinizde yoksa kaf dağına gitseniz nafile. Bu videodakilerin hepsi gerçek, benim birçok arkadaşımda birçok bayana aynı zihniyetle yaklaşıyor. Ama hiç bir şey tek taraflı değil. Herkes haddini, edebini adabını bilmeli. Hayatında kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapmamalı. Eğer kız kardeşinizin arkadaş, kanka ayağına başkasının kucağına oturmasını istemiyorsanız, sen de başkasını kucağına oturtmayacaksın ama arkadaşlar bu konuda o kadar genişler ki, bu dediğim durum acaba kaçının umurunda. Onlar için bu doğal bir kural, aynı hayvanlar gibi. Neyse lafı çok uzatmayacağım. Anlayana sivri sinek saz demişler. Adam (adam olmak sadece erkek nesline has birşey değildir) olan yukarı yazdıklarımdan dünyanın dersini çıkartır, geri kalanları da Allah ıslah etsin ne diyebilirim ki!

0 yorum:

Yorum Gönder

Bookmark and Share